Stadmakers Meet-up 29/2: Lerende gemeenschappen

23-02-2024

Maandelijkse meet-up voor alle stadmakers, initiatiefnemers en andere belangstellenden in Haarlem. Tijdens deze meet-ups kunnen de stadmakers elkaar leren kennen, inspiratie opdoen, ideeën uitwisselen en projecten en mensen aan elkaar koppelen en je hulpvraag stellen. De meet-ups worden steeds op een andere plek georganiseerd en door een wisselend persoon gehost.

De tweede meet-up van het jaar vindt plaats op donderdag 29 februari bij Marco Polo Waterscouts in Schalkwijk. Het thema is 'Lerende gemeenschappen'. Wat is er nodig om een lerende gemeenschap te bouwen en hoe doe je dat?

De volgende onderwerpen zullen worden besproken:

• Leeromgeving in de wijk: mindset, anders organiseren, anders samenwerken en ondernemerschap
  • Van Initiatief naar Wijkbedrijf: versterken van de sociale infrastructuur om gemeenschapszin te stimuleren
  • Thema's voedsel en zorg in Schalkwijk
  • Delen van recente ontwikkelingen

Een avontuur waar we 'dansen tussen de lagen' ofwel van praktijk naar beleid en van beleid naar praktijk. Een mooi onderwerp voor een fijne uitwisseling tussen stadmakers!

Aanmelden en praktische informatie:

• In verband met de voorbereiding, huur locatie en drankjes graag hier aanmelden. Mochten er mensen zijn die iets lekker willen meenemen, dan kan dat ook!
  • Datum en tijd: donderdag 29 februari van 16.00 tot 18.00 uur.
  • Locatie: Marco Polo Waterscouts, Noord Schalkwijkerweg 125A in Haarlem Schalkwijk.