Duurzaam Inkoop Platform

Inkopen met impact

Met het Duurzaam Inkoop Platform maak je bedrijven die impact maken zichtbaar in de regio en vergroot je hun kans op succes. Tevens maak je het bedrijven met een SROI verplichting, of die maatschappelijk verantwoord willen inkopen, makkelijker om hun doelstelling te realiseren en hun waarden na te streven.

Impact in de regio zichtbaar en vindbaar

Het stimuleren van de nieuwe economie door ondernemingen die impact maken zichtbaar te maken, is een goede eerste stap op weg naar een duurzame samenleving. Op dit platform vind je organisaties die circulair of anderszins duurzaam produceren, en/of werken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zo biedt het inkoopplatform een podium waarop deze ondernemingen uit de regio worden gepresenteerd.

Vraag en aanbod samenbrengen

Organisaties die duurzaam willen inkopen of een SROI verplichtingen hebben, kunnen dan snel en overzichtelijk aanbieders in uw regio vinden. Het door ons, in samenwerking met MEO, ontwikkelde Kennemer Inkoop Platform maakt dat we dit ook voor uw gemeente snel en effectief kunnen opzetten en promoten, zodat vraag en aanbod samenkomt.

De Stadsgarage voert het impact vermogen op!

Stichting Stadsgarage is sinds 2015 de werkplaats voor organisaties die succesvol willen bijdragen aan het realiseren van duurzaamheidsdoelstellingen (SDG's). De Stadsgarage ontwikkelt, organiseert en ondersteunt succesvolle 'multi-stakeholder-projecten' in de regio. Binnen deze projecten verbinden we kennis, kunde en kapitaal. Dit doen we door het samenbrengen van de beste kennis- en implementatiepartners. Hiervoor werken we samen met zowel landelijke als lokale partners, met tot doel regionale ecosystemen te faciliteren, betekenisvolle innovatieprogramma's te ontwikkelen en actieprogramma's te realiseren.

Meer informatie

Neem contact op om te leren van onze ervaringen. Op deze wijze versnellen we de transitie naar betekenisvol ondernemerschap. Zo maken we samen maatschappelijke impact.