Lokale Impact Helpdesk

De Impact Helpdesk is virtueel loket voor regionale ondernemers met vragen over het starten van een social enterprise (BVm), het toepassen van MVO richtlijnen, het vervullen van de SROI-verplichting en het creëren van een duurzame, impactvolle, CO2 neutrale organisatie in jouw gemeente.

De wijze wegwijzer

De Impact Helpdesk is het eerstelijns aanspreekpunt met een eigen telefoonnummer en mailbox. De Helpdesk beantwoordt de meestgestelde vragen en bewaakt de voortgang van vragen die doorgespeeld worden naar andere stakeholders, zoals de contactpersonen op de afdelingen die duurzaamheid, EZ en SROI binnen de gemeente in hun portefeuille hebben. Hierdoor ontlasten we de ambtelijke organisatie. Daarnaast creëren we een betere en transparantere dienstverlening voor bedrijven die impact maken. Daarnaast kunnen ook externe partners worden opgenomen in de helpdesk, zodat het loket optimaal functioneert.

De Stadsgarage voert het impact vermogen op!

Stichting Stadsgarage is sinds 2015 de werkplaats voor organisaties die succesvol willen bijdragen aan het realiseren van duurzaamheidsdoelstellingen (SDG's). De Stadsgarage ontwikkelt, organiseert en ondersteunt succesvolle 'multi-stakeholder-projecten' in de regio. Binnen deze projecten verbinden we kennis, kunde en kapitaal. Dit doen we door het samenbrengen van de beste kennis- en implementatiepartners. Hiervoor werken we samen met zowel landelijke als lokale partners, met tot doel regionale ecosystemen te faciliteren, betekenisvolle innovatieprogramma's te ontwikkelen en actieprogramma's te realiseren.

Meer informatie

Neem contact op om te leren van onze ervaringen. Op deze wijze versnellen we de transitie naar betekenisvol ondernemerschap. Zo maken we samen maatschappelijke impact.