Stadsgarage Haarlem

Wij voeren het impact vermogen op van uw gemeente

Slagkracht bij transitie

Samen met gemeenten, (impact)ondernemers, kennisinstellingen en bestaande duurzaamheidsinitiatieven voert Stichting Stadsgarage multi-stakeholder projecten uit die de transitie naar een duurzame nieuwe economie versnellen.

Dit doen we door projecten op het gebied van duurzaamheid, wijkeconomie, circulair ondernemen en inclusie te initiëren en te ondersteunen door middel van kennis, netwerk en financiering.

Kennis, kunde en kapitaal

• We helpen bij de realisatie van uw duurzaamheidsdoelstellingen.
  • We helpen bij het creëren van een ecosysteem waarin de nieuwe economie tot bloei kan komen en waarin impact ondernemers succesvol kunnen groeien.
  • We helpen de transitie naar een duurzame nieuwe economie in uw gemeente versnellen.
  • We ondersteunen projecten met kennis, kunde en kapitaal.

Haarlem en de Stadsgarage

Innovatie GoLab

De GoLab is een pro-actieve en resultaatgerichte 'collaboration'. Als kwartiermaker brengen we belanghebbende partijen samen om met elkaar oplossingen voor een duurzaamheidsvraagstuk te definiëren.

Uitkomst hiervan is een samenwerkingsverband en een door de partijen gedragen actieprogramma met financiële dekking.

Bij de uitvoering zetten we een innovatie community platform op die de communicatie faciliteert, de voortgang bewaakt en doorlopend de resultaten transparant presenteert.

Impact Helpdesk

De Impact Helpdesk is virtueel loket voor ondernemers met vragen over het starten van een social enterprise ( BVm), het toepassen van MVO richtlijnen, het vervullen van de SROI-verplichting en het creëren van een duurzame, impactvolle, CO2 neutrale organisatie in uw gemeente.

Deze service kan aangevuld worden met een lokaal actieprogramma. Dit actieprogramma bevat trainingen, coaching en campagne-activiteiten die impact ondernemers verder helpen.

Impact Inkoop Platform

Het Impact Inkoop Platform maakt bedrijven en organisaties zichtbaar die impact maken door duurzaam te produceren en/of werken met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Organisaties die duurzaam willen inkopen of een SROI verplichtingen hebben kunnen dan snel en overzichtelijk de organisaties in uw regio vinden. Het inkoop platform helpt zowel de maatschappelijke en impact organisaties als de ondernemers met een SROI verplichting of MVO ambitie.

Wilt u meer informatie? Neem contact op met
Mark Damman, Impact Developer bij Stichting Stadsgarage.

Stichting Stadsgarage

Kinderhuissingel 1H, 2013 AS Haarlem