Corona-initiatieven op HaarlemLink

06-04-2020

Met je kampeerbus een boodschappenservice opzetten? Zangers nodig voor een pop-up concert voor het raam van een verpleeghuis? Of 100 liter soep koken voor alleenstaande ouderen en op zoek naar ingrediënten? Deel je initiatief op HaarlemLink. Maak je bekend en vraag om ondersteuning van jouw initiatief. Samen staan we sterker!

HaarlemLink, het initiatievenplatform van Haarlemmers voor Haarlemmers, biedt vanaf vandaag een speciale categorie, namelijk 'initiatieven op het gebied van coronahulp'. Samen met het platform van Buuv, waar bewoners één op één hulp kunnen bieden en vragen, het initiatievenoverzicht van het Vrijwilligerscentrum en het platform Haarlem-hartje-Haarlem, waar initiatieven van en voor lokale ondernemers te vinden zijn, bieden we een totaaloverzicht van alle initiatieven in Haarlem. Zo helpen we elkaar om de hulp en ondersteuning te vinden die bij een ieder van ons past. En dat is hard nodig.

Welke initiatieven vind ik hier?

Onder de categorie Corona-initiatieven vind je maatschappelijke initiatieven van Haarlemmers voor Haarlemmers, die hulp aanbieden tijdens de coronacrisis.

Hulpvragen met een 1-op-1 karakter of initiatieven met een winstoogmerk vind je op andere Haarlemse platforms:

• De speciale coronapagina van Buuv in samenwerking met de vrijwilligerscentrale, waar je terecht kan voor individuele matches en hulpvragen
  • Haarlem-hartje-Haarlem van Haarlem Marketing, met verschillende initiatieven van en voor Haarlemse ondernemers.

Zijn er spelregels?

Het gaat om initiatieven die gratis zijn voor mensen die er gebruik van maken en geen commercieel karakter hebben. We gaan ervan uit dat je je houdt aan de spelregels van het RIVM en de maatregelen van de overheid. Je kan alleen initiatieven plaatsen van jezelf, niet van anderen. Ben jij niet de eigenaar van een mooi initiatief waarvoor jij graag aandacht wil vragen? Neem dan contact op met de initiatiefnemer en wijs hem/haar op HaarlemLink.