Terugblik en fotoverslag van de Kennemer Impact Meet-up

24-11-2023

Op vrijdag 17 november organiseerden Stichting Stadsgarage en de Gemeente Haarlem een intieme bijeenkomst voor impact ondernemers in het Seinwezen: de Kennemer Impact Meet-up. De Dag van de Ondernemer bleek een mooi moment om hen de gelegenheid te geven om elkaar te ontmoeten en van elkaar te leren. Ook maakten zij kennis met de coaches van Kennemer Impact en het trainingsaanbod van het Actieprogramma Impact Ondernemen.

Brigitte van Campen in gesprek met de ondernemers

Impact ondernemen in de praktijk: verhaal van Brigitte van Campen

We trapten af met een verhaal van een ervaren impactmaker. Brigitte van Campen is oprichter en oud-directeur van De Oude Keuken in Castricum. Zij vertelde hoe ze deze sociale onderneming van concept tot realisatie heeft gebracht en in 2022 met vertrouwen ook weer los heeft gelaten. Daarbij gaf ze mee dat je plannen nodig hebt en focus moet aanbrengen, maar je met intuïtie en uitproberen ook tot waardevolle ontdekkingen komt. Ook leverde het haar veel op om deel te nemen aan de SPARK Accelerator programma – een vroege voorloper van het huidige trainingsaanbod van Kennemer Impact – en bij de Universiteit Utrecht de Leergang Sociale Ondernemingen te volgen. Het resultaat mag er zijn: De Oude Keuken is koploper als het om bijzondere horeca gaat.

Deelnemers tijdens het verhaal van Brigitte van Campen

De Oude Keuken is aangesloten bij het Kennemer Inkoop Platform én beschikt over een SROI-badge. Als jij een zaal huurt, komt vergaderen of cateringdiensten afneemt bij DOK, maak je dus niet alleen impact, maar kun je jouw factuur volledig opvoeren als invulling van jouw SROI-plicht in onze regio. Ga naar het Kennemer Inkoop Platform voor de voorwaarden.

Vol en zonnig terras bij De Oude Keuken

Action Learning Sets

Vervolgens vormden de deelnemers kleine groepjes om onder begeleiding van een coach aan de slag te gaan met Action Learning Sets. Volgens deze methode brachten de deelnemers één voor één een vraag, uitdaging of probleem rondom hun idee of onderneming in waar ze de anderen over mee wilden laten denken. In twee rondes werden verhelderende vragen gesteld en vervolgens oplossingen aangedragen, waar de deelnemer uiteindelijk op reageerde met welke concrete stappen zij daarvoor gaan nemen. Het zorgde voor mooie gesprekken tussen de ondernemers, die enthousiast met elkaar meedachten en indrukwekkend op elkaar inhaakten om dichter bij een oplossing te komen. Naast waardevolle inzichten en concrete vervolgstappen zorgden de Action Learning Sets ook voor goede gesprekken bij de borrel die erop volgde. Hier werden contactgegevens uitgewisseld, coaching matches gemaakt en enthousiaste reacties gedeeld over de bijeenkomst.

Action Learning Sets in uitvoering

In het nieuwe jaar komen er meer meet-ups van Kennemer Impact. Ben jij er de volgende keer ook bij? Schrijf je in voor de nieuwsbrief of volg ons op Facebook en LinkedIn. Zo ben je als eerste op de hoogte van nieuwe meet-ups en vergelijkbare events. Heb je (eerder) behoefte aan ondersteuning? Neem dan contact op met de Kennemer Impact Helpdesk: www.kennemer.impacthelpdesk.nl