Geslaagde ontbijtsessie en lancering Kennemer Inkoop Platform

20-11-2020

Wat een hoge opkomst! Ruim zestig ondernemers en geïnteresseerden waren vanmorgen aanwezig. Wij kijken terug op een zeer geslaagde bijeenkomst.

Vandaag is een bijzondere dag. Het is de dag van de ondernemer: de dag waarin we landelijk alle ondernemers in Nederland een hart onder de riem steken.

Robbert Berkhout (wethouder economie en duurzaamheid)

Tijdens de ontbijtsessie op 20 november - De Dag van de Ondernemer - kwam een aantal zaken samen. Zo vond de bijeenkomst plaats tijdens The Impact Days. Van 19 t/m 21 november wordt door heel Nederland zichtbaar gemaakt, hoe ondernemers bouwen aan een eerlijke en duurzame wereld.

Impact Route
Haarlem doet ook mee met de Impact Route Haarlem. Een interactieve, digitale route waarmee je op bezoek kunt bij de Haarlemse impact ondernemers. Nu het wat moeilijker is om de fysieke winkels te bezoeken, moedigen we iedereen aan om een digitaal bezoek te brengen. Sta je er als ondernemer nog niet op, meld je dan via: info@degroenemug.nl.
Het Kennemer Inkoop Platform

Vandaag waren we ook getuige van de lancering van het Kennemer Inkoop Platform door Edwin Teljeur (MEO). Het complete overzicht van het regionale aanbod aan impact ondernemers. Hiermee willen we sociaal, innovatief en duurzaam inkopen stimuleren en vraag en aanbod bij elkaar brengen. De hoge opkomst en de hoeveelheid aanmeldingen doen vermoeden dat we hier met elkaar in een grote behoefte voorzien. Inmiddels hebben 34 ondernemers zich dan ook al aangemeld op het platform. Sta je er nog niet op? Meld je aan via: https://kennemerinkoopplatform.nl/aanmelden/

Het vervolg
Tijdens de break-out sessies is een aantal vragen naar voren gekomen. Wanneer ben je een impact ondernemer? Wie zijn de inkopers? Wat zijn de verschillende toepassingen van SROI die door impact ondernemers ingevuld kunnen worden? En ook vragen over de subsidieregelingen en aanbestedingen waar veel impact ondernemers tegenaan lopen. Daarnaast zijn er een aantal goede suggesties gedaan zoals een logo van het Inkoopplatform die sociale en duurzame ondernemers kunnen opnemen op hun website zodat inkopers zien bij wie ze hun SROI belofte kunnen invullen.

Alle opmerkingen en vragen zijn genoteerd en worden in de komende weken uitgewerkt. We kunnen nu al verklappen dat er een uitgebreide Q&A zal worden opgenomen op het platform.

Live Online Leren
Ook is het Live Online Leren (LOL) trainings- en ontmoetingsprogramma voor impact ondernemers toegelicht. Hierin gaan we aan de slag met concrete vragen van jouw onderneming/ondernemerschap. Ben je nog geen deelnemer? Meld je dan nu aan voor de online meedenksessie op:

• Dinsdag 24 november van 10.00 tot 12.00 uur
  • of donderdag 26 november van 15.00 tot 17.00 uur

Stuur een mail naar: Kristel@selab.nl met opgave van jouw naam, e-mailadres, onderneming en een korte beschrijving van het vraagstuk waar jij in jouw onderneming of ondernemerschap tegen aanloopt.

Tot slot. Deze ontbijtsessie en alle andere activiteiten zijn onderdeel van het Actieprogramma. Dit programma richt zich op de duurzame ontwikkeling van impact ondernemerschap in Haarlem. Wij houden je via de nieuwsbrief op de hoogte van de ontwikkelingen binnen dit programma.

Complimenten hoor, dit was echt een top verzorgde meeting! Ik ben echt trots hier onderdeel van te zijn!

Joyce Goverde