Haarlem helpt Oekraïne

11-03-2022

Door heel Europa worden initiatieven opgezet om de mensen uit Oekraïne op te vangen of te ondersteunen met donaties, inzamelingsacties en demonstraties. Ook Haarlem komt in actie. Wil je weten hoe jij een bijdrage kan leveren? Bekijk hier het overzicht van initiatieven de website van de gemeente Haarlem.

Wij roepen impact ondernemers met initiatieven op om zich bij ons te melden zodat we jullie acties onder de aandacht kunnen brengen. Stuur een mailtje naar: info@stichtingstadsgarage.nl.

Hulp voor Oekraïne | Zaterdag 12 maart is er in Haarlem een grote levensmiddelen inzamelactie voor Oekraïne, georganiseerd door JCI Kennemerland en Lions Club Over den Duin.

Er is een lijst met goederen die nodig zijn. Bij vier Albert Heijn Vos locaties in Haarlem kun je zaterdag tussen 10:00 en 15:00 uur deze benodigde artikelen kopen en direct doneren.

Goed om te weten: deze Haarlemse actie is onderdeel van een grootschalige landelijke actie van JCI Nederland, alle gedoneerde goederen gaan meteen op transport richting Oekraïne!

Aanstaande zaterdag geen tijd voor een supermarkt bezoekje? No worries, je kunt deze actie ook ondersteunen met een donatie via een Tikkie. Alle gelddonaties worden gebruikt om goederen te transporteren naar de grensgebieden en/of voor het lokaal aanschaffen van hulpgoederen.

Nog een manier om een steentje bij te dragen aan deze actie: lever je statiegeldflessen in bij Albert Heijn Vos! Deze hele maand is onze actie "Hulp voor Oekraïne" het statiegeld doel bij Albert Heijn Vos.

#ditisjci #jcihelpforukraine #bettertogether #jcinederland #haarlem #extraboodschappendoen #donerenislief #albertheijnvos

Meer informatie over deze actie vind je op: www.jci-kennemerland.nl/hulpvooroekraine