Haarlem ondersteunt ondernemers in financiële nood door coronavirus

23-03-2020

De coronacrisis raakt vele ondernemers in Nederland bijzonder hard, zo ook vele Haarlemse ondernemers. Het kabinet heeft een uitzonderlijk pakket van noodmaatregelen voor ondernemers vastgesteld. De gemeente Haarlem biedt daarnaast een aantal aanvullende lokale maatregelen om Haarlemse ondernemers nog meer bij te staan in deze moeilijke tijd, zoals uitstel van lokale belastingen en heffingen.

De aanvullende lokale maatregelen van de gemeente zijn:

Met deze maatregelen krijgen ondernemers extra ondersteuning in deze moeilijke periode. De gemeente Haarlem kiest hier voor om met deze maatregelen de eerste nood onder ondernemers te verzachten. We willen voorkomen dat ondernemers in financiële problemen komen. Ondertussen gaat de gemeente aan de slag met nog meer maatregelen. Houd daarvoor de informatie op www.haarlem.nl/coronavirus in de gaten. Mocht u vragen hebben, bel met 14023 en we helpen u zo goed mogelijk verder.

Waar kunnen ondernemers terecht?

Of stel uw vraag aan antwoord@haarlem.nl of bel 14023. Een expertteam van de afdeling Economie zit klaar om vragen van ondernemers te beantwoorden.

Let op: dit zijn aanvullende maatregelen vanuit gemeente Haarlem. Aanvullende maatregelen kunnen per gemeente verschillen. De gemeente waar je woonachtig bent is hierbij leidend. Raadpleeg de website van de betreffende gemeente voor een overzicht van de maatregelen.