Introductie Empower Regionale Energie Participatie

21-10-2020

Ben je actief in een energiecoöperatie in Kennemerland en wil je bijdragen aan duurzame energieopwekking in jouw regio? En vind je burgerparticipatie daarbij ook belangrijk? Doe dan mee aan de Introductie Regionale Energie Participatie op dinsdagmiddag 10 november.

Op 10 november organiseert de Stadsgarage de introductie "Empower - Regionale Energie Participatie". De regio Kennemerland verwacht de komende tien jaar de opwek van o.a. zonne- en windenergie bijna te verviervoudigen: van 0,7 TWh nu naar 2,7 TWh in 2030. Een kansrijke ontwikkeling voor energiecoöperaties en gemeenten om de regio duurzamer te maken. Doe mee met deze introductie, zo kunnen we de regionale duurzame energie participatie samen vorm geven!

Regionale Energie Participatie

Deze online introductie is speciaal bedoeld voor energiecoöperaties en ambtenaren in Kennemerland. Met als doel; Het versnellen van de energietransitie door burgers te laten participeren in lokale energieprojecten in Kennemerland. Burgerparticipatie is daarbij heel belangrijk, want de ambitie is dat 50% van de duurzame energieopwek lokaal eigendom betreft.

Voor energiecoöperaties en gemeenten is dit een enorme kans en tegelijkertijd ook een behoorlijke uitdaging. Hoe vind je beschikbare daken? En wat zijn de ontwikkelingen van de postcoderoos? Ook commerciële partijen zien hun kansen. Hoe kunnen we burgerparticipatie en duurzame regionale energieopwekking samen bevorderen? Gemeenten in de regio hebben al aangegeven dat ze meedoen aan deze online introductie. Energiecoöperaties, zorg dat je er ook bij bent!

Kom je ook?

Wil jij ook je expertise inzetten en de krachten bundelen om de energietransitie in jouw regio, en dus ook in jouw coöperatie, te versnellen? Je bent van harte welkom in de online introductie op dinsdagmiddag 10 november vanaf 14:00. Deelname is gratis en aanmelden kan gemakkelijk via www.rep-kennemerland.nl.

Online locatie

Technische vragen

Heb je technische vragen of ondervind je tijdens de deelname of presentatie technische problemen, stuur dan een appje aan: Kim Nooij: 06-53215631 of Andries Tieleman: 06-50970769.

Heb je nog vragen? Stuur een mail aan info@stichtingstadsgarage.nl.