Social Impact Night -meld je aan!

12-11-2019

Ben je ondernemer in Haarlem en vind je het belangrijk om bij te dragen aan een duurzame, sociale en eerlijkere wereld? En wil je horen wat er in de stad op stapel staat? Kom dan naar de Social Impact Night op woensdagavond 20 november.

Tijdens The Impact Days van 21 t/m 23 november wordt door heel Nederland, zichtbaar gemaakt hoe ondernemers bouwen aan een eerlijke en duurzame wereld. Dit jaar doet Haarlem ook mee. De gemeente Haarlem organiseert samen met Stichting Stadsgarage een 'Social Impact Night' en een 'Social Saturday Shoppingroute'. Zo vieren we samen sociaal ondernemerschap en maken we impact in de stad zichtbaar.

Social Impact Night

Voorafgaand aan The Impact Days organiseren we de Social Impact Night. Deze avond is speciaal bedoeld voor ondernemers die aan de slag willen met sociaal ondernemerschap. Samen met de stad werkt de gemeente aan een inclusieve samenleving. Sociaal ondernemen is daar een belangrijk onderdeel van.

Wethouder Robbert Berkhout trapt af en vertelt wat er gebeurt op het gebied van sociaal ondernemerschap en welke plannen er zijn in Haarlem. Vervolgens geeft strategisch inkoper en aanbestedingsjurist Sanne van Kamp (Gemeente Haarlem) inzicht in het Duurzaam en Sociaal Inkoopbeleid en bespreekt de uitdagingen en kansen voor sociaal ondernemers in Haarlem. Social Return on Investment? Code sociaal ondernemerschap? Wat het precies is en hoe dat werkt vertelt Marijt Regts (Code Sociale Ondernemingen). Tot slot vertellen twee bevlogen, bekende ondernemers uit eigen ervaring hoe zij 'sociaal' zijn en willen worden.

Ontvang je eigen exemplaar van de 'Haarlem Social Shopping Route' met maar liefst 12 Haarlemse ondernemers en netwerk onder het genot van een hapje en drankje.

Kom je ook?
De Social Impact Night is voor iedereen die rond sociaal ondernemerschap geïnteresseerd is en wil bijdragen aan positieve maatschappelijke impact. Je bent op woensdagavond 20 november vanaf 19:00 van harte welkom in het Seinwezen. Meld je aan via onderstaand formulier.

Social Impact Night is UITVERKOCHT!

Heb je nog vragen? Stuur een mail aan info@stichtingstadsgarage.nl.

Programma Social Impact Night

19:00 Inloop met koffie, thee

19:30 Opening door Stichting Stadsgarage (André Brasser)

19:45 Beleid sociaal ondernemerschap Gemeente Haarlem | Wethouder Robbert Berkhout
Wethouder Robbert Berkhout trapt af en vertelt wat er gaat gebeuren op het gebied van sociaal ondernemerschap in Haarlem.

20:00 Duurzaam & Sociaal Inkoopbeleid Gemeente Haarlem | Sanne van Kamp
Strategisch inkoper en aanbestedingsjurist Sanne van Kamp geeft inzicht in het Duurzaam en Sociaal Inkoopbeleid en bespreekt de uitdagingen en kansen voor sociaal ondernemers in Haarlem.

20:15 Code Sociaal Ondernemen | Marijt Regts

Hoe herken je een sociaal ondernemer en wat kun je doen om als sociaal ondernemer herkend te worden. De code sociaal ondernemen is een nieuw instrument. Wat is het en hoe werkt het op hoofdlijnen?

20:30 Ondernemers aan het woord | Edwin Teljeur (MEO) & Dennis Cup (Haerlems Bodem)

MEO is een mediabureau en het eerste bedrijf in Haarlem dat de code sociaal ondernemen heeft geïmplementeerd. Waarom hebben zij dat gedaan en wat heeft het hen gebracht? Haerlems Bodem is inmiddels veel meer dan online media platform en de volgende stap is het worden van een sociale onderneming. Waarom wil Dennis Cup de code Sociaal Ondernemen willen en waar lopen ze nu tegenaan?

20:50 Vragen uit de zaal

21:00 Afsluiting door wethouder Robert Berkhout en netwerkborrel

The Impact Days

De nationale bewustwordingscampagne genaamd The Impact Days nu ook in Haarlem! Vorig jaar waren er al 180 evenementen waar sociaal ondernemers hun deuren opende, een fietsroute organiseerde met de gemeente of een inspirerend evenement organiseerde. Op 21, 22 en 23 november staat Nederland weer bomvol met deze viering van ondernemerschap tijdens de tweede editie van The Impact Days. Wil je meer weten over The Impact Days? Kijk dan op: www.theimpactdays.nl