The Impact Days 2021: Een kijkje in de keuken van Haarlemse ondernemers van de toekomst

14-11-2021

De feestdagen staan voor de deur en dat betekent dat we weer massaal inkopen doen. Een op de vijf Nederlanders bleek afgelopen jaar al bewuster na te denken over wát ze kopen, en dat worden er steeds meer. Om consumenten, organisaties en (lokale) overheden te inspireren over hoe - en waar - verantwoord inkopen te doen, organiseren Amsterdam, Den Haag, Haarlem, Rotterdam en Utrecht, samen met sociaal ondernemers uit de stad, The Impact Days 2021.

Tijdens de vierde editie van dit event, openen Nederlands' meest innovatieve ondernemers en duurzame pioniers hun deuren voor iedereen die op een verantwoorde manier inkopen wil doen. Tijdens de feestdagen en daarna.

Ook in Haarlem worden alle plekken zichtbaar gemaakt waar gebouwd wordt aan een duurzame en eerlijke wereld. Vanaf 18 november kun je bij deze winkels en bedrijven terecht voor de coolste gadgets, toffe designers items - al dan niet gemaakt van gerecycled textiel -, en de nieuwste trends op het gebied van bijvoorbeeld plantaardig eten. Genoeg te halen voor de komende feestdagen dus, maar er is nog meer! Je kunt tijdens deze dagen die in het teken staan van verantwoord ondernemen ook meedoen aan workshops of een inspirerend kijkje achter de schermen nemen bij deze game changers.

Nieuwsgierig? Het volledige programma is terug te vinden op de website.

Wie zijn die innovatieve ondernemers? Dat zijn de mensen die serieuze impact maken vanuit hun business. Van het ontwikkelen van circulaire producten tot het bouwen van een inclusieve en rechtvaardige arbeidsmarkt. Deze Next Level ondernemers inspireren en zijn de voorlopers van positieve verandering.

Over The Impact Days

The Impact Days is een initiatief van de gemeenten Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Haarlem. De campagne heeft als doel 'Next Level' ondernemerschap te vieren. In Haarlem doen meer dan 50 ondernemers mee. De campagne wordt in Haarlem aangejaagd en ondersteund door de Stichting Stadsgarage in samenwerking met de Gemeente Haarlem.

Kijk voor meer informatie op: https://www.stichtingstadsgarage.nl/the-impact-days/