Vacature: Stage marketing & communicatie Stichting Stadsgarage

13-06-2022

Vraag jij je af wat je kunt doen om het betekenisvol ondernemerschap een handje te helpen? Wil je ook graag bijdragen aan een betere stad? Deze stage biedt jou dé mogelijkheid om te kijken in de keuken van een impact onderneming!

Duur: minimaal 5 maanden, minimaal 3 dagen per week

Locatie: Het Seinwezen in Haarlem (nabij station Haarlem)

Stichting Stadsgarage is de werkplaats voor betekenisvol ondernemerschap in Haarlem en Zuid-Kennemerland. We helpen organisaties met betekenisvol ondernemen. We verbinden verschillende partijen aan elkaar zodat ze van elkaar kunnen leren en de transitie naar betekenisvol ondernemen kunnen versnellen. Zo maken we samen maatschappelijke impact. Dit doen door het ontwikkelen van leer-, doe- en samenwerkingsprogramma's. En dat is precies waar we jouw inzet voor nodig hebben!

Wat wordt er van je verwacht?
Je ontwikkelt social media en website berichten binnen de thema's energietransitie, circulair ondernemen, impact ondernemen en de wijkeconomie. Je speurt de omgeving af op zoek naar interessante nieuwtjes en gebeurtenissen op deze thema's. Uiteraard doe je dit niet alleen. Je bent ondersteunend aan het team binnen Stichting Stadsgarage. Je helpt bij het organiseren van diverse on - en offline evenementen en bij het ontwikkelen en uitvoeren van diverse activiteiten. Dit kan in de vorm van een (school)opdracht of als meewerkstage. Je bent ook welkom als je zoekt naar een werkervaringsplek na afronding van je studie.

• Actief beheer van en bijdrage aan LinkedIN (in samenwerking met communicatieteam);
  • Ontwikkelen van een plan om andere media actief in te zetten;
  • Berichten publiceren en eventueel schrijven voor de website;
  • Creatief brainstormen;
  • Ontwikkelen en uitvoeren van verschillende activiteiten;
  • (Mede) organiseren van evenementen.

Wie zoeken we?

• Je volgt een relevante MBO of HBO opleiding (3e jaar) zoals communicatie of sociaal ondernemen;
  • Je bent proactief, creatief en enthousiast;
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Affiniteit met social media is een must;
  • Je bent daarnaast nieuwsgierig en leergierig: je wil zo veel mogelijk leren over betekenisvol ondernemen, (evenementen)organisatie en communicatie;
  • Het is een pré al je al enige kennis hebt van WordPress, MailChimp en sociale media.

Wat bieden wij jou?

• Een plek om veel en snel te leren;
  • Samenwerken in een ambitieus team;
  • De ruimte om flexibel en zelfstandig te werken;
  • Afstemming op de eisen vanuit jouw opleiding;
  • Een gezellige werkplek in een inspirerende werkomgeving in het centrum van Haarlem;
  • Een informele werksfeer;
  • Een marktconforme stagevergoeding.

Interesse?
Stuur je CV en motivatie aan info@stichtingstadsgarage.nl