Lokale Impact Helpdesk
Betere dienstverlening voor impactondernemers
De Lokale Impact Helpdesk is een virtueel loket voor impactondernemers in de stad en regio. Dit gaat versnippering tegen en maakt de aanwezige kennis, informatie, berichtgeving, netwerken en ondersteuning beter toegankelijk.
De lokale Impact Helpdesk bundelt de relevante kennis en informatiestromen rondom impactvol ondernemerschap in de regio. Zo zijn ondernemers sneller wegwijs binnen de gemeentelijke organisatie en het bredere impactnetwerk. Het servicepunt geeft antwoorden op veelvoorkomende vragen en biedt daarnaast de mogelijkheid om contact op te nemen voor meer informatie of persoonlijk advies.
Eén loket voor antwoorden op ondernemersvragen
Daarmee functioneert de helpdesk als eerstelijns aanspreekpunt met een eigen telefoonnummer en mailbox. Deze opzet bewaakt de voortgang en opvolging van vragen die doorgespeeld worden naar contactpersonen binnen de ambtelijke organisatie, die daardoor ontlast wordt. Ook externe partners kunnen in de helpdesk worden opgenomen, zodat het loket optimaal functioneert en van toegevoegde waarde is voor de bredere regio. Zo creëren we een betere en transparantere dienstverlening voor bedrijven die impact maken.
Praktijkvoorbeeld: De Kennemer Impact Helpdesk
In 2021 richtten we met de gemeente Haarlem de Kennemer Impact Helpdesk op als onderdeel van het Actieprogramma Impact Ondernemen. Het instrument draagt integraal bij aan het succes van deze aanpak. Bekijk hier hoe dat eruit ziet:
Onze kennis en ervaringen zetten we graag in om ook in andere regio's de transitie naar betekenisvol ondernemerschap te versnellen. Neem contact op met André Brasser voor meer informatie over de Impact Helpdesk en de mogelijkheden voor jouw stad en regio.