The Impact Days

Van 24 t/m 30 november 2022 vinden in Haarlem de Impact Days plaats! Hét moment waarop innovatieve en impactvolle ondernemers op het gebied van conscious gadgets, design, mode, food, interieur en kids hun deuren openen.

Tijdens deze dagen worden evenementen, workshops en motiverende talks van impact ondernemers en experts georganiseerd, en bieden we samen een inspirerend kijkje achter de schermen bij deze gamechangers..

Het doel? Gezamenlijk consumenten, organisaties en (lokale) overheden inspireren om bewust en verantwoord in te kopen.

Dit is dé kans om met elkaar te laten zien dat we in Haarlem Next Level gaan. Doe mee met The Impact Days!

Het programma

Steeds meer ondernemers werken aan een eerlijke en duurzame toekomst, maar toch zijn zij nog niet voor iedereen zichtbaar. Tijdens The Impact Days zetten we hen in de spotlights en laten we zien waar je moet zijn voor een aankoop met impact. Dit kun je verwachten:

Impact shopping Route

Ondernemers die meedoen met The Impact Days 2022 zijn zichtbaar in de Impact Shopping Route. De route begint in hartje centrum en de meeste adressen liggen daar op loopafstand vandaan.

Impact Market & Speelgoedruil

Op 24 november wordt van 16:00 - 20:00 uur een Impact Market georganiseerd bij Rasom (in de oude V&D, zij-ingang op Gierstraat 5) als onderdeel van de Impact Days. Als impactondernemer kun je (kleine) cadeauartikelen verkopen op de markt. Gelijktijdig met de Impact Market kun je bij Rasom ook terecht voor een Speelgoedruil. Heb jij speelgoed, spelletjes of boeken waar nog een keer mee gespeeld kan worden? Kom dan ruilen! Heb je niks te ruilen, dan ben je ook welkom.

Wil je jouw cadeauartikelen aanbieden op de Impact Market? Stuur daarvoor dan snel jouw aanmelding naar circulair@haarlem.nl. Het aantal beschikbare plekken op de markt is namelijk beperkt. Je deelname is definitief zodra je een bevestiging hebt ontvangen.

Podcast The Impact Days

Vanaf donderdag 24 november staat de nieuwe podcast van Haarlems Duurzaam Textiel online, die helemaal gaat over The Impact Days. Te beluisteren via deze link

Workshop 'Inkopen met impact in 2023'

Op dinsdag 29 november organiseert de Stadsgarage van 10:00 - 12:00 uur een workshop voor inkopers: 'Inkopen met Impact in 2023'.

Hoe kunnen we je helpen de SROI-invulling te vinden die écht aansluit bij jouw inkoopbehoefte? Zijn er daarnaast andere vormen van SROI die wellicht beter passen bij jouw organisatie? Wat als jouw gedroomde impact partner nog niet op het platform staat? Tijdens deze workshop gaan we op zoek naar antwoorden, zodat jij in 2023 meer grip hebt op je impact- en inkoopdoelen.

Uiteraard zorgen we aansluitend, van 12:00 - 13.00 uur, voor een (vegetarische) lunch en ruimte om te netwerken. De workshop vindt plaats op het Seinwezen (Kinderhuissingel 1H, 2013 AS Haarlem). Meld je gratis aan via eva@stichtingstadsgarage.nl!

Doe mee!

Doe jij nog niet mee? Meld je hier dan gratis aan om deel te nemen aan The Impact Days!

Ondernemers die meedoen met The Impact Days 2022 zijn online zichtbaar in de Impact Shopping RouteOm consumenten er nog meer van bewust te maken om verantwoord in te kopen, ontvangen alle deelnemers een makelaarsbord om aan het raam te bevestigen. Ook deelnemers van de Fair Fashion route kunnen hun borden uithangen.

Mocht je nog geen makelaarsbord hebben, dan kan je deze in de ochtend van donderdag 24 november ophalen bij de gemeente (Gedempte Oudegracht 2). Laat ons wel even weten dat je langskomt. Dan leggen wij het voor je klaar!

Sharing is caring

Iedereen is welkom. Dus trommel je familie, vrienden, buren en/of kennissen op, en laat je samen inspireren door de ondernemers van de toekomst. Deel online een foto van jouw bezoek, workshop-deelname of aankoop met #TheImpactDays en laat zien hoe jij met jouw euro het verschil maakt.

Voor vragen over de campagne kun je contact opnemen met Eva Zijlmans via eva@stichtingstadsgarage.nl