Brownies&downieS Haarlem | Het wordt tijd

19-05-2020

Op de corona-hulp pagina zijn verschillende initiatieven en impact ondernemers te vinden die we graag een steuntje in de rug geven. In deze rubriek stellen we die impact ondernemers een aantal vragen over hoe zij de huidige crisis door proberen te komen. Deze keer de beurt aan Brownies&downieS Haarlem.

Hoe hebben jullie het moment op zondag 15 maart ervaren, toen we te horen kregen dat de horeca moest sluiten?

Het kwam niet geheel onverwachts, we hadden er al rekening mee gehouden. Uiteraard was het niet wat hoopte, maar wij besefte ons al te goed dat het niet anders kon. Wij hebben al onze medewerkers gebeld en ingelicht over de gang van zaken. Met name voor onze doelgroep medewerkers wisten wij dat er een hele onzekere tijd aan zat te komen.

Hoe zijn jullie hier vervolgens mee omgegaan?

Op de eerste plaats zijn wij alles grondig aan schoonmaken en opnieuw gaan schilderen waar dit nodig was. We hadden een hoop klussen te doen waar we nu opeens tijd voor hadden. We zijn gestart met de verkoop van cadeaubonnen zijn gestart met het bedenken voor bezorging van het paasontbijt.

Hoe heeft het personeel de afgelopen maanden ervaren?

Voor ons doelgroep personeel hebben wij een app opgestart waardoor ze toch in contact kunnen blijven met elkaar en met ons. Verder hebben we nauw contact met ouders zowel telefonisch als via mail. Onze overige (begeleidende) medewerkers houden we op de hoogte via de mail. Ook hun kunnen ons altijd telefonisch bereiken. Ieder beleefd deze periode op zijn eigen manier, maar over één ding zijn we het allemaal eens.. het wordt tijd dat we weer kunnen beginnen.

Hoe gaat het nu met iedereen bij Brownies&downieS?

Met iedereen gaat het gelukkig goed!

Als Brownies&downieS weer open mag, hoe gaat dit er uit zien?

Er zal op de eerste plaats minder personeel zijn dan gebruikelijk. We hebben geprobeerd de uren zo eerlijk mogelijk te verdelen zodat iedereen toch de kans krijgt weer te gaan starten. Verder gaan we drie avonden per week een avond kaart draaien met lekkere toegankelijke gerechten voor een schappelijke prijs. Uiteraard zullen wij alle eisen van het RIVM opvolgen en zal het even wennen worden, maar we zijn er van overtuigd dat het helemaal goed gaat komen!

Wij zouden het natuurlijk ontzettend leuk vinden om al onze gasten weer te mogen zien en te begroeten. Zij zullen ons ontzettend blij maken om tijdig een tafel te reserveren en weer lekker bij ons te komen lunchen of te dineren! Reserveer hier je tafel of koop een tegoedbon.

Met dank aan Inge Dekker van Brownies&downieS Haarlem.