Spark social enterprises

De launch was op 3 november 2016 en het einde van het programma is voorjaar 2020. Vier jaar lang is met Belgische en Engelse partners gewerkt aan het helpen van sociale ondernemingen meer duurzame innovatieve ideeën met positieve effecten te ontwikkelen en zo te zorgen voor snellere groei. Oftewel: de ondernemer helpen zijn/haar positieve impact te vergroten en beter te ondernemen in termen van omzet, marketing, HR, afzetmarkt, nieuwe producten of processen.

In de loop van het programma hebben we 75 ondernemers een stap verder geholpen. En op dit moment is een van onze Stadsgarage partners Yvonne Haneman van https://ground8.net/ bezig 30 ondernemers mee te nemen in een startup module - mysocialstartup.eu. Zij combineert deze online cursus met offline bijeenkomsten waar peer-to-peer technieken worden uitgevent, pitch skills worden geoefend en deelnemers hun netwerk kunnen uitbreiden.

SPARK is een EU gefinancierd Interreg2Seas programma. Onze Belgische partners zijn de Sociale Innovatiefabriek en de Punt. De Engelse partners zijn de County of Sussex en University of Brighton die tevens lead partner is.

Projectpartners